-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:50360 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

دليل اعجاز قرآن چيست؟ و چرا انسان نمي تواند يك سوره اي مثل قرآن بياورد؟
سأله اعجاز قرآن داراي ابعاد مختلف است: الف) در بعد هنري فصاحت و بلاغت. ب) در بعد پيشگويي اخبار و حوادث آينده. ج) در بعد محتواي عالي و ارزشمند. د) در بعد هم سطح و هماهنگ بودن مجموعه قرآن. بدين معنا كه با وصف اينكه در سنين مختلف، در حالات گوناگون و نقط جغرافيايي متفاوت نازل شده است، ولي شما نمي توانيد تناقضي در مطالب و يا نقصاني در فصاحت و بلاغت آن بيابيد. در حالي كه گفتار هيچ انساني چنين نيست: {A{/Bوَ لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اَللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اِخْتِلافاً كَثِيراً{w5-15w}{I4:82I}/}A}{M؛ اگر قرآن از ناحيه غير خدا مي بود هر آينه در آن اختلاف فراواني مي يافتندM}{V(نساء، آيه 82)V}. ه) اين حقيقت را اضافه كنيد كه نبي اكرم(ص) اصولاً يك نفر دانشمند و هنرمند نبوده؛ بلكه فردي درس ناخوانده و امّي بود. حال آن حضرت چنان قوانين و محتوايي، با آن فصاحت و بلاغت و شيوايي سخن آورد كه از يك فرد درس ناخوانده دور از انتظار بود. {Sنگار من كه به مكتب نرفت و خط ننوشت # به غمزه مسأله آموز صد مدرس شدS} و) بُعد ديگر اعجاز قرآن بيان حوادث گذشته است؛ يعني، در قرآن مجيد حوادثي را مي يابيم كه ثبت و ضبط آن از طريق عادي ممكن نبوده است؛ مثلاً چه كسي هنگام غرق شدن فرعون و لشكريانش در كنار او بود تا ببيند فرعون در آن لحظات چه مي گفت تا آن را ثبت و ضبط نمايد؟ ولي قرآن مجيد اين گونه نكات را بيان مي كند كه خود از اعجاز قرآن است. بعد ديگر اعجاز قرآن، اعجاز علمي آن است كه دامنه اي بسيار گسترده و شيرين دارد. جهت تحقيق بيشتر در اين زمينه ر . ك : «قرآن، تورات، انجيل و علم»، موريس بوكاي، ترجمه مهندس ذبيح اللَّه دبير. حال با بيان آنچه گذشت دقت كنيد كه اگر كسي بخواهد حتي يك سوره از قرآن را بياورد بايد نكات عديده اي لااقل در آن جمع باشد. 1- از بعد فصاحت و بلاغتي در حد قرآن برخوردار باشد. 2- در عين حال محتواي آن عالي و هم طراز با قرآن باشد. 3- در بين مطالب آن هماهنگي بوده و تناقض وجود نداشته باشد. تازه به نظر مي رسد كه قرآن مجيد در مقام تحدّي از بعضي جهات صرف نظر كرده است؛ يعني، درس ناخواندگي نبي اكرم(ص) را ناديده فرض كرده و خطاب به همه كس - اعم از درس خوانده و ناخوانده - مي فرمايد كه نظير قرآن را بياوريد. حال بعد از گذشت چهار قرن، هنوز هماوردي براي قران يافت نشده است و كساني هم كه به خود جرأت داده و در صدد اين كار برآمده اند جز تعبيراتي موهن و نادرست از آنها نقل نشده است. براي مطالعه بيشتر ر.ك: 1- مباحي در وحي و قرآن علامه طباطبايي 2- اعجاز قرآن، تحليل آماري حروف مقطعه رشاد خليفه ترجمه آيت اللهي 3- پژوهشي در شيوه هاي اعجاز قرآن حسن عرفان 4- قرآن پديده اي شگفت آورترجمه نسرين حكمي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.